Srovnávací analýza hodnocení úrovně učitelských činností

Roč.7,č.3(1997)

Abstrakt

Stať se zabývá problematikou srovnávací analýzy v oblasti výzkumu učitele. Porovnáváno je hodnocení a sebehodnocení profesního výkonu studenta učitelství. Toto hodnocení je komparováno obdobným šetřením u začínajících učitelů (Šimoník, 1994). Výsledky jsou interpretovány ve vztahu k podmínkám výzkumu a k „profesní socializaci“ studenta učitelství.


Klíčová slova:
Srovnavaci analyza; vzdělavani učitelů; hodnoceni prakticke připravy; obtiže v činnostech praktikanta; sebereflexe studentů.
Reference

Jiřincova, B.: K některym problemům připravy budoucich učitelů. Pedagogicka orientace, 1991, č. 2, s. 64-66.

Kasikova, H.: Naučit se učit byt učitelem. Pedagogika, 45, 1995, č. 2, s. 147-153.

Maňak, J: Hlavni otazky profesionalni připravy učitelů. In: Teorie v pedagogicke praxi, praxe v pedagogicke teorii v učitelskem studiu. Sbornik přispěvků z celostátního seminaře. Paido, Brno 1995, s. 24-27.

Mareš, J. — Slavik, J. — Svatoš, T. — Švec, V.: Učitelovo pojeti vyuky. Masarykova univerzita, Brno 1996.

Nezvalova, D.: Pedagogicka praxe v pregradualni připravě učitelů a jeji reflexe. Pedagogicka orientace, 1996, č. 21, s. 62-69.

Průcha, J.: Vyzkum učitelske profese. Alfa revue. 1995, č. 2, s. 5-14.

Průcha, J. a kol. Pedagogicky slovnik. Portal, Praha 1995.

Rys, S.: Hospitace v pedagogicke praxi. SPN, Praha 1988.

Slavik, J. — Siňor, S.: Kompetence učitele v reflektovani vyuky. Pedagogika, 43, 1993, č. 2, s. 155-164.

Solfronk, J.: Reforma školy a jeji důsledky pro pojeti prakticke připravy učitelů. Pedagogika, 41, 1991, č. 4, s. 457-466.

Solfronk, J.: Pedagogicka praxe — jeji smysl a problemy. Pedagogika, 46, 1996, č. 3, s. 277-284.

Spousta, V.: Bipolarita praktickeho a teoretickeho nazirani pedagogicke reality. In: Teorie v pedagogicke praxi, praxe v pedagogicke teorii v učitelskem studiu. Sbornik přispěvků z celostatniho seminaře. Paido, Brno 1995, s. 65-68.

Simonik, O.: Začinajici učitel. Brno, MU 1994.

Stech, S.: Co je to učitelstvi a lze se mu naučit? Pedagogika, 44, 1994, č. 4, s. 310-320.

Švec, V.: Vyznam diagnostiky učitelova pojeti vyuky v jeho pregradualni připravě. Pedagogika, 45, 1995, č. 2, s. 164-170.

Metriky

369

Views

81

PDF views