Rozvíjení pedagogických dovedností v profesionálním praktiku z pedagogiky

Roč.8,č.4(1998)

Abstrakt

Stať navazuje na příspěvek Řezáče (1998) a pojednává o etapách vytváření pedagogických dovedností v profesionálním praktiku z pedagogiky. Informace o výzkumném záměru jsou doplněny dílčími výsledky
šetření, realizovaných se studenty oboru učitelství 1. stupně ZŠ.


Klíčová slova:
Otevírání se profesi; objevování atributů profese; motivy k učitelství; profesní reflexe; sebereflexe; profesní identita; mikrovýstupy; pedagogické dovednosti.
Reference

Fontána, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997.

Horká, H. Mikrovýstupy jako prostředek seberozvíjení studentů v profesionálním praktiku. Pedagogická orientace, 1997, č. 4, s. 29-34.

Kantorková, H. Strategie řešení problému učitelské přípravy pro 21. století. In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? (Pregraduální a postgraduální příprava učitelů). Sborník z konference. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 132 až 136.

Kolektiv: Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1998.

Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.

Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.

Řezáč, J. Rozvíjení dovedností ve strukturovaném bloku profesních praktik z psychologie. Pedagogická orientace, 1998, Č. 4, s. 110-116.

Slavík, J. Mezi pedagogickou tvorbou a pedagogickou reflexí. In Teorie v pedagogické praxi, praxe v pedagogické teorii. Sborník příspěvků z celostátního semináře. Brno: Paido, 1995, s. 54-60.

Spilková, V. Gradace praktické přípravy, „reflexivní praxe“ v novém modelu studia na PedF UK. In Sborník teorie v pedagogické praxi, praxe v pedagogické teorii v učitelském studiu. Brno: Paido, 1995, s. 62-65.

Svatoš, T. Studentské představy, prožívání a hodnocení učitelské profesionalizace. Pedagogika, 47 , 1997, č. 2, s. 150-162.

Švec, V. Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele - módnost nebo potřeba. Pedagogika, 44 , 1994, č. 2, s. 105-110.

Švec, V. Kde hledat zdroje inovací pregraduální pedagogické přípravy budoucích učitelů? Pedagogická orientace , 1995, č. 16-17, s. 54-57.

ŠVEC, V. Sebereflektivní deníky v seminářích z obecné didaktiky. Pedagogická orientace, 1997, č. 4, s. 45-52.

Švec, V. Sebereflexe jako nástroj profesionálního (sebe)rozvíjení začínajících učitelů. Pedagogická orientace, 1997, č. 3, s. 2-13.

Švec, V. Sebereflexe studentů v pregraduální didaktické přípravě. Pedagogika, 1996, č. 3, s. 266-276.

Metriky

279

Views

86

PDF views