Rozvoj pedagogiky primárního vzdělávání v alternativním programu výuky a výhledy do budoucna
Roč.8,č.4(1998)
pojetí primárního vzdělávání; strategická hlediska změn výuky v alternativním programu; obsahově strukturální změny výuky pedagogiky; změny pedagogické praxe; teorie pedagogické reflexe; výzkumné reflexe změn ve studiu alternativního programu
1. Kantorková, H. Příspěvek k teorii učitelského vzdělávání. Acta Universitatis Ostraviensis - pedagogické vědy. Sborník PdF OU Ostrava, 1996.
KantorkovÁ, H., Rieš, L. a kol. Profesní předpoklady k učitelství primární školy. Zprávy VÚFRVŠy č. 0106, 0479, Ostrava: PdF OU, 1996, 1997.
KantorkovÁ, H. Alternativní a transformované školy v učitelském vzdělávání. In Sborník z konference O současných celosvětových otázkách alternativního školství. Olomouc: PdF UP, 1997, s. 114.
KantorkovÁ, H., Krejzová, B. Jak lze připravovat budoucí učitele 1. stupně. In Dvořáková (ed.) Svět výchovy a vzdělávání včera, dnes a zítra. České Budějovice: PdF, 1997, s. 13.
2. Kantorková, H. Přípěvek k teorii učitelského vzdělávání. Acta Universitatis Ostraviensis - pedagogické vědy. Ostrava: PdF OU, 1996, s. 16.
3. Švec, V. Jakými klíčovými pedagogickými kompetencemi by měl disponovat budoucí učitel? In Sborník z konference s názvem Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? Olomouc: PdF UP, 1998, s. 256.
4. KantorkovÁ, H. Strategie řešení problému učitelské přípravy pro 21. století. In tamtéž jako 3, s. 132.
5. Kota, J. Učitel, jeho sebereflexe a společnost. Pedagogika, 44, 1994, č. 4, s. 307.
Kota, J. Profesionalizace učitelského povolání. 1998 (rukopis).
Patočka, J. Přirozený svět jako filozofický problém. Praha: Československé spisovatel, 1992, s. 174.
Kota, J. Hledání identity v období krize výchovy. In Transmise kultury a škola. Praha: CEFRES, 1998, s. 171.
Patočka, J. Péče o duši. F. Praha: Oikoymenh, 1996, s. 402.
Nezvalová, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Pedagogika, 44, 1994, č. 3, s. 241.
Slavík, J., Čapková, D. Reflexe učitelské profese: divadlo, dílna a těžký život v pojetí výuky. Pedagogika, 44-> 1994, č. 4, s. 377.
Mareš, J. a kol. Učitelovo pojetí výuky. Brno: Paido, 1995.
Švec, V. Sebereflexe studentů v predraguální didaktické přípravě. Pedagogika, 1996, č. 3, s. 266.
Švec, V. Sebereflexe začínajících učitelů. Zlín, 1997, In Mareš, J., Svatoš, T. (eds.) Novinky v pedagogické a školní psychologii.
KantorkovÁ, H. Možnosti pedagogické reflexe ve strategii učitelského vzdělávání. Příspěvek na konferenci Učitel a jeho univerzitní vzdělávání na přelomu tisíciletí. Praha: PdF UK, Ústav výzkumu a rozvoje školství, 1998.
6. Helus, Z. Psychologie. Praha: Fortuna, s. 113-114.
7. Helus, Z. tamtéž, s. 114.
8. Vyskočilová, E. Cvičení z pedagogické praxe I. (dovednost sociálně komunikovat). Praha: SPN, 1987.
9. Svatoš, T. Učitelská sebereflexe ve vývoji a kontinuitě. In Mareš, J., Svatoš, T. (eds.) Novinky v pedagogické a školní psychologii, Zlín, 1997.
10. tamtéž, s. 77.
11. KantorkovÁ, H. Sebepojetí učitele ve výuce. In Pedagogika II. Ostrava: PdF OU, 1995.
12. Hradečná, M., Helus, Z. Nezbytnost reflexe nad dítětem a dětstvím v proměnách naší doby. Pedagogika, ^<2, 1992, č. 4, s. 435.
13. Kantorková, H. Praktická příprava studentů učitelství v alternativním programu výuky pedagogiky. In Sborník z konference ČAPV (v tisku). České Budějovice: ČAPV, 1998.
14. Kantorková, H. Pojetí pedagogické tvořivosti v alternativním programu učitelské přípravy. In Maňák, J. (ed.) Tvořivostí učitele k tvořivosti žáků. Sborník k výzkumu GAČR 406/96/1102. Brno: Paido, 1997, s. 42.
15. Hajtmarová, J. Problematika pedagogické praxe studentů učitelstrví 1. stupně ZŠ. Diplomová práce. Ostrava: PdF, 1998.
16. Cisovská, H., Kantorková, H., Macek, Z. Jak vybrat tvořivého uchazeče o učitelství? Brno: Paido, 1997.
17. WeinfurterovÁ, D. Tendence v transformaci české školy a ve vzdělávání učitelů. Diplomová práce. Ostrava: PdF, 1997.
Hrušková, R. Studentské posuzování výuky v alternativním programu. Diplomová práce. Ostrava: PdF, 1997.
18. Kantorková, H. Studentské hodnocení vysokoškolské výuky didaktiky na Pedagogické fakultě OU. Sborník ČAPV: Český pedagogický výzkum v současných podmínkách. Brno: FFMU, s. 68-79.
19. Kantorková, H. Pojetí pedagogické tvořivosti v alternativním programu učitelské přípravy. In Tvořivostí učitele k tvořivosti žáků. Brno: PdF MU, 1997, s. 42-51.
20. Kantorková, H. Prožívání podmínek studia u studentů v alternativním programu vzdělávání učitelů. In Mareš, J., Svatoš, T. (eds.) Novinky v pedagogické školní psychologii. '91. Zlín 1998, s. 83-89.
21. Kantorková, H. Výzkum vybraných vnitřních a vnějších podmínek pedagogické tvořivosti studentů v alternativním programu studia. Sborník Pedagogické vědy. Ostrava: PdF OU, 1998. (v tisku)
22. Spilková, V. Proměny primání školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: PdF UK, 1997.
23. Kantorková, H. Strategie řešení problému učitelské přípravy pro 21. století. In Nezvalová, D. (red.) Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy. Olomouc: PdF UP, 1998, s. 132.
24. Švec, V. Jakými klíčovými kompetencemi by měl být disponovat budoucí učitel? In Sborník z konference s názvem Připravujeme učitele pro 21. století a vstupu do Evropy? Olomouc: PdF UP, 1998.
25. Kantorková, H. Praktická příprava studentů učitelství v alternativním programu výuky pedagogiky. In Sborník z konference ČAPV . České Budějovice: ČAPV, 1998 (v tisku).
26. Učení je skryté bohatství. Zpráva mezinárodní komise UNESCO. „Vzdělávání pro 21. století."Praha: PdF UK ÚVRŠ, 1997, s. 47-57.
27. Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 Hana Kantorková