Univerzitní příprava učitelů v hlediscích genetické epistemologie a teorie jednání
Roč.8,č.4(1998)
Studie je pohledem na univerzitní přípravu budoucích učitelů. Opírá se o některá hlediska genetické epistemologie a teorie jednání. Autorka poukazuje na vnitřní rozpor v současném způsobu univerzitní přípravy učitelů. Všímá si specifičností myšlení univerzitních studentů, a to i na pozadí výzkumů stylů učení. Autorčiny úvahy vyúsťují do nástinu konceptu dialogického jednání jako východiska autorské tvorby a její pedagogické reflexe.
Univerzitní příprava učitelů; učitelské vzdělání; styly učení; současný způsob univerzitní přípravy učitelů; myšlení studentů; dialogické jednání.
Baffrey-Dumont, V. The development of dialectical thinking at the University. Poster na konferenci The growing Mind, Ženeva 1996.
Bertrand, Y. Soudobé teorie vzděláváni. Praha: Portál, 1998.
Dolle, J. M. Pour comprendre Jean Piaget. Toulouse: Dunod, 1974.
Johnson, L. Bridging paradigms: The role of change agent in an international technical project. In Bridging paradigmas: Positive developement in adulthood and cognitive aging. New York: Praeger Publishers, 1991.
Kohl de Oliveira, M. Does schooling always help to think „better“? Poster na konferenci The growing Mind, Ženeva 1996.
Niser, J. Modalities of learning in vocational education. A post-formal approach. Poster na konferenci The growing Mind. Ženeva 1996.
Piaget, J. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997.
Piéron, H. Vocabulaire de la psychologie. Paris: PUF, 1968.
Spěváček, J. Karel IV., život a dílo. Praha: Svoboda, 1979.
Tajima, N., Jamazaki, K., Uemura, K. The influence of dialogicality on the developement of childs self-regulation. Tokio University for foreign studies. Poster na konferenci The Growing Mind, Ženeva 1996.
Vyskočil, I. (ed.) Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: DÁMU, 1997.
Vyskočilová, E. Podmínky vývoje schopnosti vychovávat. In Langová, M., Kodým, M. Psychologie činnosti a osobnosti dítěte. Praha: Academia, 1987.
Weinberger, O. Alternativní teorie jednání. Praha: Academia, 1998.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 Eva Vyskočilová