Plánování komplexních jazykových úloh zaměřených na rozvoj produktivních dovedností
Roč.8,č.1(2018)
Abstrakt
Klíčová slova:
jazyková úloha; úkolově orientovaná výuka; vzdělávání založené na kompetencích; plánování; didaktika anglického jazyka
Cílem článku je představit metodický postup při plánování a přípravě jazykových úloh zaměřených na rozvíjení produktivních řečových dovedností inspirovaný koncepcemi akčně orientovaného přístupu a úlohově orientovaného vyučování cizích jazyků dle Společného evropského referenčního rámce. Úvodní část článku je věnována terminologickému vymezení komplexní jazykové úlohy a jejím základním typům. Následně jsou zde popsány jednotlivé fáze plánování a realizace tohoto typu úloh, přičemž uvádíme příklady konkrétních úloh, které jsou tematicky navázané na deskriptory pro doporučené očekávané výstupy k průřezovému tématu Mediální výchova a jejichž cílem je, kromě rozvíjení řečových dovedností také rozvíjet znalosti a dovednosti vedoucí k rozvoji mediální gramotnosti, tak jak je specifikováno v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. V závěru zhodnotíme, jakým způsobem lze komplexní jazykové úlohy využít k budování klíčových kompetencí dle RVP.
jazyková úloha; úkolově orientovaná výuka; vzdělávání založené na kompetencích; plánování; didaktika anglického jazyka

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review