Kvalitativní analýza písemného projevu pokročilých vysokoškolských studentů angličtiny
Roč.6,č.3(2017)
Ve svém příspěvku představujeme výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na problematické aspekty písemného projevu českých vysokoškolských studentů v angličtině na pokročilé úrovni. V jejich písemných pracích zkoumáme vybrané lingvistické jevy, jejichž frekvenci výskytu porovnáváme s frekvencí výskytu ve srovnatelných textech psaných rodilými mluvčími.
kvantitativní analýza; písemný projev; pokročilí mluvčí angličtiny
Biber et al. (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman.
Carter, R., & McCarthy, M. (2006). Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge: Cambridge University Press.
Kořínková, J. (2011). Čeští studenti angličtiny a čárka v anglické větě. New Trends in Educating Future Teachers of English. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kořínková, J., & Válková, S. (2013), Syntactic Complexity in Advanced Students’ Writing. Journal of Interdisciplinary Philology, 4, s. 45-52.
Kufnerová, Z. et al. (2003). Překládání a čeština. Jinočany: H&H.
Lukeš, D. (2004). Overview of Cohesive Devices in Czech and English. Archive of Bohemica from March 2001 to July 2007. Retrieved October 11, 2007, from http//:old.bohemica.com
McNamara, D., Louwerse, M.M., Cai, Z., & Graesser, A. (2005, January 1). Coh-Metrix version 3.0. Retrieved 2015, January 27 from http//:cohmetrix.memphis.edu.
Quirk, Randolph et al. (1995). A Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman.
Quirk, R., Greenbaum, S., Leech, G., & Svartvik, J (1991). A Comprehensive Grammar of
the English Language. Harlow: Longman.
Soars, J., Soars, L., & Sayer, M. (2009), New Headway. Advanced Teacher´s Book. Oxford: Oxford University Press.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. (2002). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vachek, J. (1976). Selected Writing in English and General Linguistics. Praha: Academia.
Válková, S., & Kořínková, J. (2015). The complex noun phrase in advanced students’ writing. From Theory to Practice 2014: Proceedings of the Sixth International Conference on Anglophone Studies. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, s. 77-86.
Copyright © 2021 Silvie Válková, Jana Kořínková