Distanční výuka - krok vpřed nebo krok vzad?
Roč.11,č.1(2021)
Přechod na distanční výuku znovu otevřel otázku metodiky výuky cizích jazyků. Zimní semestr 2020/21 proběhl celý on-line, což se stalo výzvou zejména pro studenty prvních ročníků, kteří museli zvládnout přechod na zcela jinou formu studia, aniž by se mohli osobně seznámit s vysokoškolským prostředím. Vedení Matematicko-fyzikální fakulty se vzhledem k situaci na jaře 2020 rozhodlo přijmout všechny zájemce o studium bez přijímacích zkoušek, což do prvního ročníku přivedlo české i zahraniční studenty se značnými rozdíly ve znalosti angličtiny. Situace byla nová i pro vyučující, kteří přišli o možnost na tradičním úvodním soustředění předat studentům informace a doporučit jim úroveň kurzu angličtiny podle jejich znalostí.
Článek shrnuje zkušenosti z prvního semestru vyučovaného pouze distanční formou. Rozborem anonymního dotazníku studentů kurzů prvního ročníku Anglický jazyk pro mírně pokročilé (přibližně A2/B1 podle CEFR) a Anglický jazyk pro středně pokročilé (přibližně B2/C1 podle CEFR) se snaží vyhodnotit používané aktivity a navrhnout zlepšení pro případnou on-line výuku v dalších semestrech.distanční výuka; anglický jazyk; e-learning; 1. ročník VŠ; dotazník
Copyright © 2021 Zuzana Hořká