Maximalisace mluvních příležitostí studentů ve vyučování

Roč.8,č.1(2018)

Abstrakt
Příspěvek se zabývá vybranými faktory s potenciálem kladně ovlivňovat míru využití mluvních příležitostí v cílovém jazyce studenty v rámci výukové jednotky. Pozornost je věnována těm faktorům působícím ve vyučování druhého jazyka, s nimiž může učitel cíleně pracovat v průběhu plánování, výběru, adaptace a tvorby učebních materiálů i v průběhu vyučování. Pojednanými faktory jsou bezpečné prostředí ve vyučování, výběr mluvní aktivity učitelem s využitím informací o potřebách a zájmech studentů tak, aby mluvní aktivitu subjektivně vnímali jako relevantní, dostupnost jazykových prostředků potřebných ke zvládnutí mluvní aktivity, uspořádání třídy, kvalita interakce a využívání pracovního jazyka (negociace a další praktické komunikace při vyučování) jako plnohodnotné komunikační příležitosti. Příspěvek uzavírá náčrt výukových komponent zaměřených na rozvíjení této oblasti jazyka.Příspěvek se zabývá vybranými faktory s potenciálem kladně ovlivňovat míru využití mluvních příležitostí v cílovém jazyce studenty v rámci výukové jednotky. Pozornost je věnována těm faktorům působícím ve vyučování druhého jazyka, s nimiž může učitel cíleně pracovat v průběhu plánování, výběru, adaptace a tvorby učebních materiálů i v průběhu vyučování. Pojednanými faktory jsou bezpečné prostředí ve vyučování, výběr mluvní aktivity učitelem s využitím informací o potřebách a zájmech studentů tak, aby mluvní aktivitu subjektivně vnímali jako relevantní, dostupnost jazykových prostředků potřebných ke zvládnutí mluvní aktivity, uspořádání třídy, kvalita interakce a využívání pracovního jazyka (negociace a další praktické komunikace při vyučování) jako plnohodnotné komunikační příležitosti. Příspěvek uzavírá náčrt výukových komponent zaměřených na rozvíjení této oblasti jazyka.Příspěvek se zabývá vybranými faktory s potenciálem kladně ovlivňovat míru využití mluvních příležitostí v cílovém jazyce studenty v rámci výukové jednotky. Pozornost je věnována těm faktorům působícím ve vyučování druhého jazyka, s nimiž může učitel cíleně pracovat v průběhu plánování, výběru, adaptace a tvorby učebních materiálů i v průběhu vyučování. Pojednanými faktory jsou bezpečné prostředí ve vyučování, výběr mluvní aktivity učitelem s využitím informací o potřebách a zájmech studentů tak, aby mluvní aktivitu subjektivně vnímali jako relevantní, dostupnost jazykových prostředků potřebných ke zvládnutí mluvní aktivity, uspořádání třídy, kvalita interakce a využívání pracovního jazyka (negociace a další praktické komunikace při vyučování) jako plnohodnotné komunikační příležitosti. Příspěvek uzavírá náčrt výukových komponent zaměřených na rozvíjení této oblasti jazyka.

Klíčová slova:
Využívání mluvních příležitostí; mluvení; mluvní příležitost; mluvní aktivita; faktor využití mluvní příležitosti.
Metriky

0

Crossref logo

0


102

Views

41

PDF views