Motor Docility at Learning Game Skills
Vol.10,No.2(2016)
This paper deals with still inadequately studied phenomenon of motor docility. The ability to learn new motor skills. It focuses mainly on sports games and the learning of individual game skills.
motion learnability; sensomotor learning; sports games
149–154
Albouy, G., Sterpenich, V., & Balteau, E. (2008). Both the hippocampus and striatum are involved in consolidation of motor sequence memory. Neuron. 58(2), 261–72. https://doi.org/10.1016/j.neuron.2008.02.008
Baillieux, H., De Smet, H. J., & Paquier, P. F. (2008). Cerebellar neurocognicon: insights info the bottom of the brain. Clinical Neurology and Neurosurgery 110(8), 763–773. https://doi.org/10.1016/j.clineuro.2008.05.013
Benešová, D. (2011). Dynamika změn aktivační úrovně jako komponenta motorické docility. Disertační práce. Vedoucí práce Rychtecký, A. Praha: FTVS UK
Berry, D., & Dienes, Z. (1993). Implicit Learning: Theoretical and empirical issues. Hilsdale, N. J.: Lawrence Erlbaum.
Blahutková, M. & Sližik, M. (2013). Vybrané kapitoly z psychologie sportu. Brno: FSpS MU
Boržíková, I. (2006). Diagnostika motorickej docility v školskej telesnej výchove. In Pavlov, I. (Ed.), Zborník prác z vedecko-pedagogickej konferencie učiteľov telesnej výchovy. Minerva 2006. (pp. 63–73.) Prešov: MPC.
Choutka, M., Dobrý, L., & Rovný, M. (1996). Sportovní hry. Praha: SPN.
Čelikovský, S. (1985). Antropomotorika I, 1. Vyd. Košice: Univerzita P. J. Šafaříka.
Dobrý, L., & Semiginovský, B. (1988). Sportovní hry: výkon a trénink. Praha: Olympia.
Dovalil, J., Choutka, M., Svoboda, B., Hošek, V., Perič, T., Potměšil, J., Vránová, J., & Bunc, V. (2012). Výkon a trénink ve sportu.Praha: Olympia.
Hošek (2005). Psychologie sportu. [online]. Retrieved from http: //vstvs.palestra.cz./data/psychologiesportu.doc
Junger, J. & Belej, M. (2007). Štandardizácia motorických testov koordinačných schopností. [online]. Retrieved from http://www.kpg.zcu.cz/capv/HTML/38/default.htm
Koukolík, F. (2012). Lidský mozek. Třetí, přepracované a doplněné vydání. Praha: Galén.
Libra, J. (1985). Speciální motorická docilita a učení. Praha: Karolinum.
Lund, N. (2012). Inteligence a učení. Praha: Grada Publishing.
Masters, R. S. W. (1992). Knowledge, knerves and know-how: The role of explicit versus implicit knowledge in the breakdown of a complex motor skill under pressure. British Journal of Psychology, 83, 343–359. https://doi.org/10.1111/j.2044-8295.1992.tb02446.x
Maxwell, J. P. (2008). Skill learning the implicit way. In Farrow, D., Baker, J., Macmahon, C. (Eds.) Developing sport expertise (pp. 92–101). Abingdon: Routledge.
Raczek, J. (1990). Koordinativ-motorische Vervollkomnung und sportmotorische Lehrnerfol-ge im Sporttunterricht und Nachwuchstraining. Leistungssport, 20 (5), 4–9.
Rychtecký, A. (2004). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum.
Rychtecký, A. (2006). Senzorické a percepční předpoklady herní činnosti. In Čepička, L. (Ed.), Hry 2006. Sborník příspěvků s tématikou her v programech tělovýchovných procesů. (pp. 6–15.) Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Schmidt, R. A. & Wrisberg, C. A. (2004). Motor learning & perfomance. 3rd.ed. Champain IL: Human Kinetics.
Táborský, F. (2004). Sportovní hry. Praha: Grada.
Zelinková, O. (2007). Poruchy učení. Dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2017 Studia sportiva