Incorporating Sports Games Into School Educational Programmes For Basic Education

Vol.7,No.1(2013)

Abstract

Objectives: The paper aims to present teachers’ perspectives on incorporating sports games into School Educational Programmes. The use of sports games in physical education classes and also the attitude of pupils of the secondary level of basic school to sports games. Research Method: The basic research method was represented by questionnaire-based survey. The survey contained closed and scaled questions, as well as questions that respondents could supplement with their own responses. Results: The observed group of Czech basic school teachers prefer sports games to other activities in physical education classes. The number of sports games in physical education classes in primary schools are increasing. The results have shown that sports games are the pupils’ favourite activity in physical education classes.


Keywords:
sports games; school educational programmes; analysis of school curriculum

Pages:
99–104
References

Jeřábek, H. (1992) Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Karolinum.

Jeřábek, J. et al. (1996) Vzdělávací program Základní škola. Praha: Fortuna, 280

Jeřábek, J. et al. (1998) Vzdělávací program Základní škola 2. upravené vydání. Praha: Fortuna, 336

Jeřábek, J., & Tupý, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 117.

Kučera, D. (2008) Využívání sportovních her v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.

Máca, V. (2009) Využívání sportovních her v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.

Šrámek, J. (2007) Sportovní hry v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol v Plzni. Diplomová práce. Praha: UK FTVS.

Metrics

0


355

Views

216

PDF views