System Of Categories For Coding Teaching Styles

Vol.6,No.2(2012)

Abstract

This paper presents findings about creating a system of categories for coding teaching styles in a video study of physical education. It aims to verify the degree of use of different teaching styles of teaching in physical education in elementary schools. It also includes an overview of selected studies of the same issues, the characteristics of the video study, and excerpts of creating system of categories.


Keywords:
teaching style; system of categories; coding; video study; physical education

Pages:
85–91
References

Ashworth, S. (2010). Nezapomínejme na didaktické styly! Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 76(6), 38-42.

Byra, M. (2000). A Review of Spectrum Research: The Contributions of Two Eras. Quest, 52, 229 - 245.https://doi.org/10.1080/00336297.2000.10491712

Chatoupis, C. (2009). Contributions of The Spectrum of Teaching Styles to Research on Teaching. Studies in Physical Culture and Tourism, 16(2), 193 - 205.

Cothran, D.J. et al. (2005). A Cross-Cultural Investigation of the Use of Teaching Styles. Physical Education, Recreation and Dance, 76(2), 193 - 201.

Curtner-Smith, M.D. (2001). Instrument for Identifying Teaching Styles. Dostupné z http://www.spectrumofteachingstyles.org/pdfs/literature/CurtnerSmith2001_IFITS.pdf

Curtner-Smith, M., Todorovich, J., McCaughtry, N., & Lacon, S.A. (2001). Urban teachers’ use of productive and reproductive teaching styles within the confines of the National Curriculum for Physical Education. European Physical Education Review, 7(2), 177 - 190.https://doi.org/10.1177/1356336X010072005

Dobrý, L. (2007). Změna činnosti učitele je hlavní podmínkou úspěchu naší školské reformy. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 73(3), 8-15.

Goldberger, M. (2011). The Spectrum of Teaching Styles - Revisited 2011. Dostupné z http://www.jmu.edu/kinesiology/pdf/Spectrum%20article%20(2).pdf

Janík, T., & Miková, M. (2006). Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. Brno: Paido.

Janíková, M., Janík, T., Mužík, V., & Kundera, V. (2008). CPV videostudie tělesné výchovy: sběr dat a zamýšlené analýzy. Orbis scholae, 2(1), 93 - 114. https://doi.org/10.14712/23363177.2018.223

Kulinna, P.H., & Cothran D.J. (2003). Physical education teachers’ self-reported use and perceptions of various teaching styles. Learning and Instruction, 13, 597 - 609.https://doi.org/10.1016/S0959-4752(02)00044-0

Mosston, M., & Ashworth, S. (2008). Teaching Physical Education: First Online Edition. Dostupné z http://www.spectrumofteachingstyles.org/ebook

Mužík, V. (2008). Vztah mezi projektovou a realizační formou kurikula v tělesné výchově na základní škole. In: Řehulka, E., Praxe současné školy a výchova ke zdraví (s. 59-74). Brno: MSD.

Mužík, V., & Hurychová, A. (1994). K novému pojetí didaktiky tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita.

Metrics

0

Crossref logo

0


280

Views

237

PDF (Čeština) views