The Supreme Administration Court and cancellation of sub-law regulations
Vol.11,No.3(2003)
Abstract
Pages:
251–252
Ústava umožňuje, aby v případě nezákonnosti, nikoliv neústavnosti, byly rušeny podzákonné právní předpisy, včetně obecně závazných vyhlášek Nejvyšším správním soudem. Zde přichází v úvahu, že Nejvyšší správní soud by mohl rušit podzákonný právní předpis na základě návrhu každého, kdo by byl dotčeným právním předpisem zkrácen na svých právech, či mu byla uložena nějaká povinnost, a to nejen pro případ porušení základních práv a svobod tak, jak je to umožněno již dnes ústavnímu stěžovateli u Ústavního soudu, ale i v jiných oblastech, zvláště pokud by příslušný dohledový orgán státu považoval právní předpis za právně perfektní. Nutno dodat, že vládní návrh Ústavy nepředpokládal existenci Nejvyššího správního soudu (existovalo správní kolegium Nejvyššího soudu) a do textu Ústavy včetně své působnosti byl narychlo doplněn až pozměňovacími návrhy v parlamentu.
251–252
Copyright © 2017 Zdeněk Koudelka