Responsibility for breaching the rules of fair competition in international trade
Vol.13,No.4(2005)
Abstract
Pages:
382–386
V posledních letech dochází ke stále větší internacionalizaci podnikatelských a komerčních aktivit. Po vstupu České republiky do Evropské unie v květnu minulého roku se v praxi setkáváme s volným pohybem zboží, služeb, kapitálu i osob a tím i se zvýšenou mobilitou soutěžních opatření a nových marketingových postupů, které stále častěji využívají uvedeného volného pohybu; cestovní kanceláře ze státu A nabízejí ve státu B turistické zájezdy do státu C a činí tak nikoliv výjimečně způsoby a za podmínek, které jsou ve státě B a C soutěžně problematické. Tady potom vzniká otázka, zda je například přípustná reklama, která byla vytvořena na území státu, kde je právně i eticky nezávadná, a která je následně šířena do státu, kde již právně či eticky závadná je, případně podle práva kterého státu bude toto jednání (příp. odpovědnost za toto jednání) posuzováno. V některých státech jsou dovolené takové způsoby soutěžních opatření (zejména reklamy), která by rozhodně neobstála v jiných státech. Pro podnikatele proto bývá často poměrně nesnadné volit například takovou jednotnou reklamu, která by byla obchodně účinná a právně obstála hned v několika zemích. Kolizní otázky soutěžního práva vyvolává i rozvoj informačních technologií, zvláště internetu, který se stal pro reklamu a jiná marketingová opatření využíván doslova masivně.
382–386
Author biography
Dana Ondrejová
Department of Commercial Law, Faculty of Law, Masaryk University, Brno
doktorandka
Copyright © 2017 Dana Ondrejová