Distanční smlouvy - evropská novinka v českém právu?

Roč.7,č.2(1999)

Abstrakt
Abychom si pořídili novou zimní bundu nebo pozvali přátelé na pizzu, nemusíme v dnešní době vyrážet do ulic. Stačí zvednout sluchátko telefonu nebo odeslat objednací lístek a zboží dorazí až k domovním dveřím. Tento způsob směny se liší od tradičního pojetí trhu jako místa, kde se subjekty nabídky setkávají se subjekty poptávky. Proto jej může­me bez nadsázky označit za jeden z nestandardních způsobů prodeje. Globalizace trhu a zejména ekonomické integrační tendence v Evropě spolu s rozvojem nových komunikačních technik přispívají k jeho stále větší oblíbenosti jak u prodejců, tak u spotře­bitelů. Orgány Evropské unie již proto učinily první legislativní kroky. Je i české právo připraveno na nové prodejní metody?

Stránky:
189–200
Biografie autora

Lukáš Jelínek

Právnická fakulta, Masarykova univerzita, Brno

student
Metriky

377

Views

122

PDF views