Veřejnoprávní a soukromoprávní regulace reklamy
Roč.6,č.1(1998)
Abstrakt
Stránky:
5–21
Reklama patří k charakteristickým rysům ekonomiky, která je založena na tržních, soutěžních principech. Dosvědčuje to nejen množství billboardů, televizních a rozhlasových šotů, novinových inzerátů, plakátů, letáků a dalších nejrůznějších nosičů reklamního poselství. O významu reklamy svědčí i skutečnost, že se jí výslovně či nepřímo zabývají četné právní normy, počínaje ústavněprávní úpravou práva na informace.
Takový souběh právních úprav vyvolává zajímavé teoretické a náročné praktické otázky. Jedné z nich, o níž hovoří sám název této stati, si zde hodláme důkladněji povšimnout. I tak budeme muset omezit záběr svého zkoumání. Vybereme si k němu výrazné reprezentanty jednak veřejného práva a jednak soukromého práva v oblasti, která nás tu zajímá. Bude to zákon č. 40/1995 o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů a úprava nekalé soutěže v § 44 odst. 1 Obchodního zákoníku.
5–21
Copyright © 2018 Petr Hajn