Poznámka k úvaze o rušení neústavního zákona
Roč.8,č.1(2000)
Abstrakt
Stránky:
57–60
Příspěvek F. Křepelky si klade za cíl provokovat k zamyšlení nad současnou úpravou působnosti Ústavního soudu jako negativního zákonodárce. Určitě se mu to daří. Pozornost vzbuzuje již první teze autora, podle které je zde neochota ústavodárce pověřit kontrolou ústavnosti všechny soudy nebo dokonce veřejnou správu. S tím lze ovšem stěží souhlasit, pokud není vysvětleno, co se míní kontrolou ústavnosti. Pokud má na mysli běžné pojetí, kdy existuje orgán kompetentní rušit neústavní právní předpisy, pak smělost této teze přímo vyráží dech. Je jistě zajímavá představa, že by Stavební úřad v Kotěhůlkách zrušil nějaké ustanovení stavebního řádu pro jeho rozpor dejme tomu s čl. ll odst. 1 Listiny, kdežto referát regionálního rozvoje na okresní úrovni by rozhodl jinak, takže na úrovni okresu by toto ustanovení stavebního řádu nadále platilo. Stejně tak nelze takovou kompetenci svěřit všech soudům. To neni myslitelné nikde na světě.
57–60
Copyright © 2018 Jan Filip