Projektování jazykového kurikula na fakultách technického zaměření

Vol.7,No.1(2017)

Abstract

Příspěvek se zabývá problematikou tvorby jazykového kurikula, jehož kvalita zpracování má nemalý vliv na celkový průběh jazykového kurzu, včetně získání určité úrovně jazykové kompetence. Jsou zde nastíněny různé přístupy k projektování jazykového kurikula a prezentovány výsledky výzkumu, jenž byl realizován na českých technických fakultách, a to v bakalářských studijních programech. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že tvorba jazykových kurikul na technických fakultách je přizpůsobena vlastnímu akademickému prostředí. Složení pracovních týmů, komunikativní přístup k výuce cizích jazyků, stávající kurikulum a snaha zvyšovat studentovu autonomii v procesu učení se cizímu jazyku jsou významnými faktory, které podstatně ovlivňují proces tvorby kurikul.


Keywords:
technické fakulty; bakalářský studijní program; projektování jazykového kurikula; empirický výzkum
References

BRUMFIT, C. Communicative Methodology in Language Teaching: The Role of Fluency and Accuracy. Cambridge: Cambridge University Press, 1984. ISBN 0521269687.

GRAVES, K. Teachers as Course Developers. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49722-1.

JOHNSON, R. K., ed. A Decision-Making Framework for the Coherent Language Curriculum. In: The Second Language Curriculum. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. ISBN 0 521 36156 7.

JONÁKOVÁ, S. Projektování jazykového kurikula v bakalářských studijních programech na českých technických fakultách. Disertační práce. Praha: Univerzita Karlova, 2013, 175 s.

KERR, J. F., ed. Changing the Curriculum. London: University of London Press, 1968. ISBN 9780340094815.

NUNAN, D. The Learner-Centred Curriculum. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0 521 35309 2.

NUNAN, D. The Teacher as Curriculum Developer. Sydney: National Curriculum Resource Centre, Adult Migrant Education Program, 1987. ISBN 0724339248.

RICHARDS, J. C. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-80491-4.

RODGERS, T. S. Syllabus Design, Curriculum Development and Polity Determination. In: JOHNSON, R. K., ed.The Second Language Curriculum. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. ISBN 0 521 36156 7.

STENHOUSE, L. An Introduction to Curriculum Research and Development.London: Heinemann, 1975. ISBN 0435808516.

WHEELER, D. Curriculum Processes. London: University of London Press, 1967.

WHITE, R. V. The ELT Curriculum: Design, Innovation and Management. Oxford: Blackwell, 1988. ISBN 0631151524.

Metrics

27

Views

12

PDF (Čeština) views