K výuce produktivních dovedností v rezortních kurzech francouzského jazyka
Vol.7,No.1(2017)
Ve francouzštině, stejně jako v ostatních jazycích, patří osvojení si produktivních dovedností, tedy psaní a mluvení, k těm obtížnějším. Vzhledem k tomu, že v této oblasti při skládání zkoušek podle STANAG 6001 absolventi již tradičně dosahují nižší úspěšnosti, rozhodly jsme se vymezit nejčastější chyby, kterých se posluchači dopouštějí. Dále jsme se zamyslely nad tím, co udělat pro zlepšení dané situace, a pokusily jsme se tak přispět k dosažení lepších výsledků posluchačů v této oblasti pro úspěšné vykonání zkoušek podle NATO STANAG 6001. Pro zpracování dat jsme analyzovaly nejčastější chyby vyskytující se jak v oblasti ústního, tak i písemného projevu s využitím písemných materiálů posluchačů a zaměřily jsme se na analýzu jejich ústního projevu během výuky. Důležité informace jsme získaly rovněž ze statistických údajů poskytnutých studijním oddělením CJV UO.
francouzský jazyk; mluvení; psaní; STANAG SLP 6001
Pacthod, Alain, Roux, Pierre-Yves. 80 Fiches pour la production orale en classe de FLE. Paris: Didier, 1999, ISBN 9782278048694.
Choděra,Radomír. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia, 2013, ISBN 978-80-200-2274-5.
Hádková, Marie, Balowska, Grazyna. Písemné zkoušky z cizího jazyka a Společný evropský referenční rámec. Sborník konferencí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2007, ISBN 978-80-901947-8-6.
Vlasáková, Kateřina. Jak testovat a hodnotit dovednost psaní? in Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků: sborník příspěvků semináře: Poděbrady, 19. a 20.června 2007. V Praze: Ústav jazykové a odborné přípravy UK, 2007, s. 205. ISBN 978-80-901947-7-9.
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál 2005, ISBN 978-80-7367-0474.
Petty, Geoff. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013, ISBN 978-80-262-0367-4.
Statistické údaje zaznamenané studijním oddělením CJV k 31. 12. 2015.
Copyright © 2021 Yvona Vrchlabská, Jana Jadrná, Hana Jarošová