Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt

Příspěvek představuje mezinárodní projekt WRILAB2 – on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 (www.wrilab2.eu), a sice jeho část zabývající se rozvojem dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyce (jazyková úroveň B1, B2 a C1) v akademickém prostředí. Představuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na dovednost psaní v konfrontačním pohledu (psaní v mateřštině versus psaní v cizím/druhém jazyce), které mezi zahraničními vysokoškolskými studenty češtiny na ÚBS FF UK a ÚJOP UK Albertov probíhalo od října 2014 do ledna 2015. Názory zahraničních studentů z dotazníkového šetření jsou v příspěvku konfrontovány s kvalitativní analýzou písemných prací týchž respondentů, jež byly sebrány na jaře 2015. Závěrem je představen vznikající e-learningový kurz psaní v češtině jako cizím /druhém jazyce, který bude spuštěn v r. 2016. Kurz při zohlednění potřeb respondentů má za cíl zdokonalit jejich dovednost psaní v akademickém prostředí.


Klíčová slova:
dovednost psaní; akademické prostředí; dotazníkové šetření; kvalitativní analýza textů; e-learning
Reference

ALBERTINTI, J. (2008). Teaching of writing and diversity: access, identity, and

achievement. In C. Bazerman (Ed.). Handbook of research on writing. History, society,

school, individual, text. New York: Routledge. S. 387-397.

HYLAND, K. (2007). Genre pedagogy: Language, literacy and L2 writing instruction. Journal of Second Language Writing, roč. 16, č. 1, s.148-164.

HYLAND, K. (2009). Academic discourse. English in a global context. London: Continuum.

HYLAND, K. (2013). Second language writing: The manufacture of a social fact. Journal of Second Language Writing, roč. 22, č. 4, s. 426-427.

KOBAYASHI, H., Rinnert, C. (2013). Second language writing: Is it a separate entity? Journal of Second Language Writing, roč. 22, č. 4, s. 442-443.

KORMOS, J. (2012). The role of individual differences in L2 writing. Journal of Second Language Writing, roč. 21, č. 4, s. 390-403.

Společný evropský referenční rámec pro jazyky - Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme (2002). Univerzita Palackého v Olomouci

Metriky

57

Views

31

PDF views