Národní testovací centrum ECL pro Českou republiku – cíle, aktivity, výstupy

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt

Příspěvek popisuje cíle a úkoly Národního testovacího centra ECL v České republice, k nimž patří zejména příprava, tvorba, koordinace, supervize a korektury testů ECL z češtiny pro cizince; centrum dále organizuje a realizuje vlastní zkoušky ECL z češtiny pro cizince a dalších jazyků.  Kromě toho školí examinátory a zadavatele testů ECL.  K nejdůležitějším aktivitám centra patří zakládání, rozšiřování a koordinace sítě Regionálních testovacích center ECL v České republice i v zahraničí. Z hlediska výstupů je pozornost věnována tvorbě testů z češtiny pro cizince. Prezentována je struktura jednotlivých částí testů v dovednostech čtení, psaní, poslech a ústní projev na testovaných úrovních A2, B1, B2 a C1 podle Evropského referenčního rámce.  


Klíčová slova:
Národní testovací centrum ECL pro ČR; tvorba testů ECL; testování kompetence čtení; psaní; poslechu; ústního projevu; standardizace testování ECL.
Reference

Grotjahn, R. (2000). Determinanten der Schwierigkeit von Leseverstehensaufgaben: Theoretische Grundlagen und Konsequenzen für die Entwicklung des TESTDAF. In: Sibylle Bolton (Hrsg.), TESTDAF: Grundlagen für die Entwicklung eines neuen Sprachtests. Beiträge aus einem Expertenseminar. Köln: VUB Gilde, s. 13, 14 a 40 – 43.

Grotjahn, R. (2005). Testen und Bewerten des Hörverstehens. In Micheál Ó Dúill; Rosemary Zahn & Kristina D. C. Höppner (Hrsg.), Zusammenarbeiten: Eine Festschrift für Bernd Voss, Bochum: AKS-Verlag, s. 116 -133.

Nový, J., Rošková, A. (2016). Zkouška ECL z češtiny pro cizince – formát zkoušky a kritéria hodnocení. Konference Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku II - Testování a měření jazykových kompetencí 2015: sborník příspěvků z mezinárodní konference. Olomouc 16. října 2015, v tisku.

Pořízka, P. a kol. Jazyková zkouška ECL z češtiny pro cizince. In: Kateřina Hlínová (ed.): Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2007–2009. Praha, Akropolis 2009, s. 115–123. ISBN 978-80-87310-07-6.

Rahmencurriculums für den Studienbegleitenden Deutschunterricht in Polen, in der Slowakei und in Tschechien. Vyd. Goethe-Institut Krakau 2006, s.30, 102. ISBN 978-83-925003-0-8.

Somogyi-Jakab, R. (2016). The international ECL examination system and Czech language. In: Rešková, I. ed. (2016). Klíč k češtině jako cizímu jazyku, sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno 9.-10. září 2015.

Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, (2002) Univerzita Palackého v Olomouci, 267 stran, ISBN : 80-244-0404-4 .

Metriky

66

Views

19

PDF views