Výuka českého jazyka pro studenty nefilologických oborů

Roč.6,č.2(2016)

Abstrakt

Rozvíjení jazykových kompetencí v mateřském jazyce v písemném i mluveném projevu se u studentů magisterského studia nefilologických oborů jeví jako nutnost právě v případech, kdy se jedná o obory, jejichž absolventi ve své odborné praxi vystupují jako profesionální uživatelé jazyka, tedy ti, kteří se dominantní měrou podílejí na podobě jazykové normy.

 


Klíčová slova:
výuka českého jazyka; magisterské studium nefilologických oborů; čeština pro rodilé mluvčí
Reference

Ertl, V. & Chromý, J., ed. (2011). Dobrý autor: výbor z jazykovědného díla. Praha: Akropolis, pp. 87-110.

Hájková, E. et al. (2012). Čeština ve škole 21. století - I.: přístupy - témata - zdroje: (kritická analýza). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

Kostečka, J. (1993). Do světa češtiny jinak: (didaktika českého jazyka a slohu pro vyučovací praxi). Jinočany: H & H, pp.193-196.

Nekula, M. ed. et al. (2002) .Norma jazyková. In Encyklopedický slovník češtiny. Praha: NLN, pp. 288-9.

Nekula, M., ed. et al. (2002). Úzus. In Encyklopedický slovník češtiny. Praha: NLN, p.516.

Metriky

27

Views

11

PDF views