M-learning ve výuce ekonomického jazyka: Jak využít smartphone k rovnoměrnému rozvoji všech řečových dovedností

Roč.10,č.1(2020)

Abstrakt
Článek se zabývá současnými aspekty výuky cizího ekonomického jazyka v oblasti terciárního vzdělávání se zřetelem na nové digitální technologie, které přinášejí zcela novou dimenzi do koncepce jazykové výuky na vysokých školách. Díky rozsáhlému používání mobilních zařízení jako jsou smartphony a tablety se stal m-learning účinným nástrojem při prezenční fázi výuky i v rámci řízeného samostudia. Cílem této práce je ukázat, jak lze pomoci m-learningu rovnoměrně rozvíjet a podporovat individuální řečové dovednosti. Na závěr je jako ilustrativní příklad připojen konkrétní scénář použití m-learningu v rámci tzv. hybridního konceptu výuky.

Klíčová slova:
odborný cizí jazyk; hybridní koncept výuky; m-learning; terciární vzdělávání
Reference

Biebighäuser, K. (2015). DaF-Lernen mit Apps. Zur Einleitung der Sondernummer.In: GFL-Journal 2015 (2), 1–14. [online]. Dostupné z: http://www.gfl-journal.de/2-2015/biebighaeuser.pdf [cit. 25.01.2020].

Brunner, R. (2014). Potenziale von Mobile Learning mit Smartphones in der Sekundarstufe I. Master Thesis zur Erlangung des akademischen Grades Master of Arts (M. A.) [online]. Dostupné z: http://www.ptsleonding.at/images/documents/Startseite_News/brunner_regina_endfassung_T_15032014_PRINT.pdf [cit. 05.02.2019].

Hattie, J. A. C. (2009). Visible Learning. A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London & New York: Routledge.

Heyd, G. (1997). Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF). Tübingen: Gunter Narr Verlag.

Janíková, V. (2015). Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno: Masarykova univerzita.

Kast, B. (1999). Fertigkeit Schreiben. München: Langenscheidt.

Mitschian, H. (2010). Mobiles Lernen für Deutsch als Fremdsprache. M-Learning – die neue Welle? Kassel: Kassel University Press. https://doi.org/10.26530/OAPEN_355293

MobilMania.cz: Smartphone používá 96 % českých studentů, chrání jej však méně než polovina. [online]. Dostupné z https://www.mobilmania.cz/clanky/smartphone-pouziva-96%20ceskych-studentu-chrani-jej-%20vsak-%20mene-%20nez-polovina/sc-3-a-1343136/default.aspx [cit. 01.02.2020].

Pfeil, A. (2015). Digitale und analoge Lernwelten im Deutsch als Fremdsprache-Unterrricht. In: Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts 2015 (53), 3–7. https://doi.org/10.37307/j.2194-1823.2015.53.03

Metriky

0

Crossref logo

0


141

Views

60

PDF views