Faktory ovlivňující kvalitu výuky cizích jazyků
Roč.7,č.2(2017)
Abstrakt
Klíčová slova:
kvalita výuky; cizí jazyk; motivace; výzkum
Článek se zabývá problematikou kvality výuky cizích jazyků z pohledu faktorů, jež se na kvalitě podílejí. V úvodu článku je problematika kvality zasazena do tří kontextů, a to evropského a národního a posléze do konkrétního edukačního procesu. V článku je pozornost věnována faktorům, které mají vliv na kvalitu edukačního procesu i kvalitu výstupu. Tyto faktory byly předmětem výzkumného šetření, které bylo realizováno v zimním semestru v roce 2015 na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. Tohoto šetření se zúčastnilo sto studentů studujících němčinu jako první nebo druhý jazyk v rámci různých oborů nabízených ke studiu na OPF. Cílem šetření bylo stanovit faktory, které mají vliv na edukační proces a jeho kvalitu. V další části je představována odborná literatura k tématu a jsou stanoveny pracovní hypotézy. Na tuto část navazuje část výzkumná, jež podrobně popisuje výsledky šetření. V diskusní části jsou výsledky provedeného výzkumu diskutovány v kontextu odborné literatury domácí i zahraniční. V závěrečné části článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky výzkumu a zdůrazněny faktory, kterým je třeba věnovat pozornost při výuce cizích jazyků z pohledu vyučujícího.
kvalita výuky; cizí jazyk; motivace; výzkum
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review