Tertiary level proficiency in ESP: Employer survey analysis
Roč.9,č.2(2019)
employers’ needs; English for Specific Purposes; global multinational companies; language skills; needs analysis; university graduates
Beadle, S., Humburg, M., Smith, R., & Vale, P. (2017). Study on foreign language proficiency and employability: executive summary. EU publications. Retrieved from https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/6e68f7e0-dd4a-11e6-ad7c-01aa75ed71a1.
Dziecol-Pedich, A. (2014). Business English in the eyes of economics and management students at the University of Bialystok. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, 38 (51), 83–102. Retrieved from https://www.academia.edu/22942810/BUSINESS_ENGLISH_IN_THE_EYES_OF_ECONOMICS_AND_MANAGEMENT_STUDENTS_AT_THE_UNIVERSITY_OF_BIA%C5%82YSTOK. https://doi.org/10.2478/slgr-2014-0033
Hloušková, J. (2010). Analýza potřeb ve vyučování odborného anglického jazyka [Needs analysis in teaching English for Specific Purposes]. (Doctoral dissertation). Faculty of Education, Palacký University Olomouc, Olomouc, Czech Republic. Retrieved from https://theses.cz/id/nzvbjn/Cela_prace_Hlouskova.pdf
Huhta, M., Vogt, K., Johnson, E., & Tulkki, H. (2013). Needs analysis for language course design: a holistic approach to ESP. Cambridge: Cambridge University Press.
Jašková, J. (2009). Anglický jazyk jako prostředek mezinárodního partnerství regionů: výsledky anonymního dotazníku na Vysoké škole obchodní a hotelové v Brně [English language as a means of international partnership of regions: results of an anonymous questionnaire at the College of Business and Hotel Management in Brno]. In K. Viestová & A. Klapalová (Eds.), Partnerství v regionu a produkt cestovního ruchu jako výsledek partnerství: sborník příspěvků z druhé mezinárodní konference (s. 60–73). Brno: College of Business and Hotel Management.
Jašková, J. (2011). Preference vysokoškolských studentů pro formy výuky obecné angličtiny [University students’ preferences in forms of teaching English for General Purposes]. Journal of Tourism, Hospitality and Commerce, 2(1), 12–20.
Neuwirthová, L. (2009). Standard cizojazyčného vzdělávání na vysoké škole technického zaměření [Standard of foreign language education at a technical university]. Brno: Akademické nakladatelství CERM.
Rahman, M. (2015). English for Specific Purposes (ESP): a holistic review. Universal Journal of Educational Research, 3(1), 24–31. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ1053934. https://doi.org/10.13189/ujer.2015.030104
Romanowski, P. (2017). Proposing a comprehensive framework for needs analysis in ESP – on the integrality of needs analysis in Business English course design. Glottodidactica 44(2),147–159. Retrieved from https://www.academia.edu/35096693/Proposing_a_comprehensive_framework_for_needs_analysis_in_ESP_on_the_integrality_of_needs_analysis_in_Business_English_course_design
Soukup, P., & Kočvarová, I. (2016). Size and representativeness of research sample in quantitatively oriented educational research. Pedagogická orientace 26(3), 512–536. Retrieved from https://journals.muni.cz/pedor/article/viewFile/6137/5510. https://doi.org/10.5817/PedOr2016-3-512
Zelenka, M., & Ryška, R. (2011). Reflex 2010: zpráva čtvrtá: kompetence absolventů [Reflex 2010: the fourth report: graduates’ competencies]. Praha: SVP Univerzita Karlova. Retrieved from http://www.strediskovzdelavacipolitiky.info/download/REFLEX2010_Zprava4.pdf
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review