From Challenges to Mastery: Non-Native Teachers in Business English and Business Negotiation Courses

Roč.15,č.1(2025)

Abstrakt

Tato výzkumná práce zkoumá jedinečné výzvy, kterým čelí nerodilí lektoři vyučující obchodní angličtinu a obchodní jednání na slovenských univerzitách. Tito lektoři se často setkávají s potížemi s plynulostí a sebedůvěrou, což vede k potenciálním pochybnostem o jejich autoritě kvůli přízvuku nebo občasným jazykovým chybám. Komunikaci dále komplikují kulturní nuance a různorodé zázemí třídy, což vede k nedorozuměním a rozdílným očekáváním ohledně taktiky a stylu vyjednávání. Výuka neverbálních komunikačních dovedností je ještě složitější, zejména pokud se náznaky v různých kulturách liší nebo jsou předávány virtuálně. Navíc zvládnutí odborné obchodní slovní zásoby a žargonu specifického pro dané odvětví vyžaduje značné úsilí v oblasti profesního rozvoje, aby bylo možné udržet krok s obchodními trendy. K širším výzvám patří vyvážení výuky jazyka s obchodním obsahem a oslovení různých jazykových prostředí, což vyžaduje přizpůsobenou a diferencovanou výuku. Omezený přístup k profesnímu rozvoji a omezená doba výuky (obvykle jednou týdně 1,5 hodiny) brání komplexnímu hraní rolí a interaktivním aktivitám, které jsou nezbytné pro rozvoj praktických vyjednávacích dovedností. Výzkum využívá kvalitativní přístup a pomocí tematické analýzy zkoumá postřehy a řešení osmi nerodilých učitelů ESP na čtyřech slovenských univerzitách. Sběr dat byl prováděn prostřednictvím rozhovorů, které shromažďovaly kvalitativní údaje o vnímání a strategiích učitelů. Tematická analýza identifikovala opakující se témata a vzorce, které poskytly cenné poznatky o společných problémech a účinných strategiích.Zjištění naznačují, že strategiemi pro řešení těchto výzev jsou lepší školení kulturních kompetencí, spolupráce s odborníky a používání autentických materiálů.Budoucí výzkum by měl prozkoumat účinnost těchto řešení a prozkoumat inovativní výukové metody a technologie k překonání časových omezení, čímž by se zlepšila výuka v kurzech obchodního vyjednávání.

 

 


Klíčová slova:
soft skills; business negotiations ; non-native teachers; cultural nuances
Reference

Donna, S. (2000). Teach Business English: A Comprehensive Introduction to Business English. Cambridge University Press.

Garrett, L., & Taylor, D. (2014). Effective teaching of students with diverse linguistic, cultural, religious, and socioeconomic backgrounds: A critical literature review. Conference paper.

Goman, C. K. (2008). The nonverbal advantage: Secrets and science of body language at work. Berrett-Koehler Publishers.

Holik, I., et al. (2023). The necessity of developing soft skills in STEM areas in higher education, with special focus on engineering training. Athens Journal of Technology & Engineering, 10(4), 199-214. https://doi.org/10.30958/ajte.10-4-1

Kolmos, A. (2006). Future engineering skills, knowledge and identity. In Christensen, et al. (Eds.), Engineering science, skills, and building (pp. 165-186). Aalborg University.

Kumaravadivelu, B. (2008). Cultural globalisation and language education. Yale University Press.

Lappalainen, P. (2009). Communication as part of the engineering skills set. European Journal of Engineering Education, 34, 123-129.

Montalvan, V., et al. (2024). Developing soft skills in the business classrooms of industrial engineering students in Brazil. Journal of International Education in Business. https://doi.org/10.1108/JIEB-11-2023-0092

Reves, T., & Medgyes, P. (1994). The non-native English speaking EFL/ESL teacher's self-image: An international survey. System, 22(3), 353-367. https://doi.org/10.1016/0346-251X(94)90021-3

Shtaltovna, Y. (2021). How to make it REAL? Real-world cases for Business and Professional English teaching. In 32nd Annual Conference IATEFL BESIG 2019. Berlin: Volume 32.

Williamson, J. M., et al. (2013). Key personality traits of engineers for innovation and technology development. Journal of Engineering and Technology Management, 30(2), 157-168.

Zhu, W., & Deng, J. (2025). A case analysis of Business English teacher development in China with GDUFS as an example. English Language Teaching, 8, 159-159. DOI: 10.5539/elt.v8n6p159

Metriky

0

Crossref logo

0


3

Views

1

PDF (angličtina) views