Možné strategie při výuce češtiny na lékařských fakultách

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt

Článek se zabývá specifickými rysy výuky češtiny na lékařských fakultách v České republice. Specifická motivace zahraničních mediků je klíčovým faktorem, který zásadně ovlivňuje výuku. Autorka na základě mnohaletých zkušenosti z praxe posuzuje výhody a nevýhody konkrétních didaktických strategií, které lze při této výuce uplatnit.


Klíčová slova:
čeština pro cizince; lékařská čeština; strategie; komunikace; percepce
Reference

Čermáková, I. (2012): Talking Medicine. Praha: Nakladatelství Karolinum.

Derwing, T. M. – Munro, M. J. (2009): Putting accent in its place: Rethinking obstacles to communication. Language Teaching, 42:4, 476-490.

Lev-Ari, S. – Keysar, B. (2010): Why don't we believe non-native speakers? The influence of accent on credibility. Journal of Experimental Social Psychology, 46, 1093-1096.

Oppenheimer, D. M. (2008): The secret life of fluency. Trends in Cognitive Science, 12: 6, s. 237-241.

Metriky

33

Views

15

PDF views