Výuka klinické češtiny u studujících v angličtině na 1. LF UK v Praze

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt
V příspěvku je představen způsob výuky klinické češtiny u zahraničních studentů studujících obor všeobecné nebo zubní lékařství v angličtině na 1. LF UK v Praze. Jedná se o metodu rozvoje komunikačních dovedností v češtině pomocí zjišťování anamnézy u pacientů v reálném klinickém prostředí. Autorka popisuje organizaci této výuky, a to v kontextu výuky češtiny jako cizího jazyka u dané cílové skupiny na 1. LF, představuje formy a metody, stejně jako způsob evaluace s ohledem na definovaný vzdělávací cíl, jímž je sestavení anamnézy pacienta a jejího písemného záznamu. 

Klíčová slova:
čeština jako cizí jazyk; studijní program v angličtině; klinická čeština; anamnéza; rozvoj řečových dovedností
Reference

DOLENSKÁ, S. – CITA, S. (2015). Otázky v češtině pro anglické studenty 2. a 3. ročníku 1. LF UK v Praze pro komunikaci s pacienty. Interní pracovní materiál Ústavu dějin lékařství a cizích jazyků 1. LF UK v Praze.

ČERMÁKOVÁ, I. (2012). Talking Medicine. Czech for Medical Students. 261 s. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2104-3.

HRUBANTOVÁ, L. – WEBEROVÁ, B. – HOŘKÁ, M. (1998). Jenom kostra – Just a Skeleton. O zdraví a nemoci česky a anglicky. Medically speaking in Czech and English. 162 s. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-566-3.

CHODĚRA, R. – RIES, L. (1999). Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Ostrava: Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta. 163 s. ISBN 80-7042-157-6.

CHROBÁK, L. a kol. (2007). Propedeutika vnitřního lékařství. 244 s. Praha: Grada.
ISBN 978-80-247-1309-0.

MACHÁČKOVÁ, D. (2014/2015). Výuka kompenzační strategie v češtině pro studenty lékařství a stomatologie a její význam. CASALC Review, roč. 4, č. 2, s. 11-17. ISSN 1804-9435.

VOKURKA, M. – HUGO, J. a kol. (2008). Velký lékařský slovník. 8. vyd. Praha: Maxdorf. 1143 s. ISBN 978-80-7345-166-0.

Metriky

22

Views

10

PDF views