Práce s (adaptovanou) prózou - rozvoj dovednosti čtení

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt

Příspěvek představuje možnosti přístupu k práci s textem na příkladu publikace z řady Adaptovaná česká próza, určené nejen pro samostudium, ale také pro práci přímo v hodinách češtiny, konkrétně na posledním svazku – Košík plný milenců autorky Haliny Pawlowské (úroveň B2). Vedle shrnutí celkové struktury knihy uvádí praktické příklady pro práci s textem při výuce: aktivace studentů a elicitace slovní zásoby, úkoly při čtení i po něm zaměřené na celkové porozumění obsahu textu, ale také na rozvoj slovní zásoby a komunikačních dovedností. Navrhované postupy lze aplikovat na rozvoj dovednosti čtení i s jinými texty a využívá jich také webový portál mluvtecesky.net. 


Klíčová slova:
čtení; adaptovaná próza; práce s textem; Halina Pawlowská
Reference

KRAMSCH, C. (1993). Context and Culture in Language Teaching. Oxford: OUP. ISBN 978-0-19437187-2

PŘEVRÁTILOVÁ, S., BULEJČÍKOVÁ, P. (2014). Petr Šabach: První láska a jiné povídky. Praha: Akropolis. ISBN 978-80-74700-54-5.

PŘEVRÁTILOVÁ, S., BULEJČÍKOVÁ, P. (2015). Halina Pawlowská: Košík plný milenců. Praha: Akropolis. ISBN: 978-80-7470-100-9

SCRIVENER, J. (2011). Learning Teaching. London: Macmillan Education. ISBN 978-0-230-72982-7

SKEHAN, P. (1988). A Cognitive Approach to Language Learning. Oxford: OUP. ISBN 0-19-437217-0

www.mluvtecesky.net

Metriky

41

Views

14

PDF views