Tvary zvratných zájmen se a si v systému výuky zvaném Barevná čeština

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt

Cílem článku je představit způsob, jakým lze ve výuce úrovně A2 a B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky se studenty probrat a procvičit použití krátkých reflexivních zájmen se a si v češtině s použitím metody Barevná čeština. Tento způsob výuky dává přednost poznatkům z oblasti syntaxe proti běžně kladnému důrazu na morfologii. Při vysvětlování jevů spojených s krátkými reflexivy se klade důraz na srozumitelnost a přehlednost. Článek uvádí, ve které fázi výuky lektor látku zařazuje do učebního plánu a pokouší se o její systematizaci pro účel výuky češtiny jako cizího jazyka při nižší úrovni pokročilosti studentů. Článek obsahuje také návrhy praktických komunikačních cvičení využívajících modelové věty. 


Klíčová slova:
aplikovaná lingvistika; valenční teorie; syntax; zvratná zájmena; Barevná čeština
Reference

Holá, L. (2004). New Czech Step By Step. Praha: Akropolis. ISBN 809034175-6

Holá, L., Bořilová, P. (2009). Česky krok za krokem 2. Praha: Akropolis, 2009. ISBN 978-80-86903-92-7

Krejza, J. (2012). Způsob výuky syntaxe u zahraničních studentů nižších úrovní pokročilosti. In: Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. ISBN 978-80-7470-027-9.

Metriky

23

Views

38

PDF views