Srovnání vybraných učebnic češtiny pro cizince na úrovni B1

Roč.6,č.1(2016)

Abstrakt

Příspěvek si klade za cíl především kriticky nahlédnout na výukové materiály využívané při výuce češtiny na prahové úrovni B1, přičemž hlavní pozornost je věnována srovnání publikace Česky krok za krokem 2 autorek Lídy Holé a Pavly Bořilové a publikace Čeština pro cizince B1 kolektivu autorek Marie Boccou Kestřánkové, Gabriely Šnaidaufové a Kateřiny Kopicové. Tyto dvě učebnice jsou pravděpodobně nejčastěji využívané výukové materiály na dané úrovni, kdy je u mluvčího vyžadována schopnost porozumět nekomplikovaným faktografickým informacím týkajících se věcí každodenního života. Příspěvek se zabývá srovnáním a analýzou obou učebnic, možnostmi jejich využití a okrajově také současnými trendy ve výukových materiálech češtiny pro cizince.


Klíčová slova:
učebnice češtiny pro cizince; prahová úroveň; B1; srovnání
Reference

HOLÁ L., BOŘILOVÁ P. (2009). Česky krok za krokem 2. Praha: Akropolis. ISBN 978-80-86903-92-7

KESTŘÁNKOVÁ M., ŠNAIDAUFOVÁ G., KOPICOVÁ K. (2010). Čeština pro cizince – učebnice, úroveň B1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3345-3

KOLEKTIV AUTORŮ (2006). Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-1425-2. Dostupné na:

http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/spolecny-evropsky-referencni-ramec-pro-jazyky [online 1. 9. 2015]

KUBEKOVÁ, M. (2014). Typy jazykových cvičení a jejich využití ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince. Praha.

ŠÁRA, M. a kol. (2001). Prahová úroveň – Čeština jako cizí jazyk. Strasbourg: Council of Europe.

Metriky

56

Views

61

PDF views