Teaching strategies and techniques in mixed-ability classes

Roč.9,č.2(2019)

Abstrakt
V příspěvku autoři hodnotí svoji každodenní zkušenost s výukou heterogenních studijních skupin na vysoké škole. V první části autoři popisují typické složení studijní skupiny kurzů „Angličtiny pro zdravotníky“ a charakterizují studenty z hlediska vstupní jazykové competence a věkového složení. Pozornost je věnována problematice jazykových vloh a motivace. V druhé části jsou prezentovány praktické výukové komponenty používané s cílem maximalizovat aktivní zapojení a jazykový růst každého jednotlivého studenta. Praktická zkušenost je reflektována ve vztahu k aktuálním výukovým metodám. Diskutované strategie zahrnují adaptace a diferenciace výukových materiálů a úkolů, vybrané formy kooperativního učení, individualizace výuky a změny v prostorovém uspořádání tříd. Závěrem autoři doporučují kombinovat úspěšné výukové komponenty s ohledem na konkrétní heterogenní skupiny

Klíčová slova:
heterogenní tříd; motivace; výukové strategie; kooperativní učení; variabilita úkolů; uspořádání třídy
Reference

Goleman, D. (2005) Emotional intelligence. New York: Bantam Dell, 33–45, 79–95.

Grice, T. & Greenan, J. (2008). Nursing 2. Oxford: OUP, 11.

Dörnyei, Z. (2001) Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 40–46. https://doi.org/10.1017/CBO9780511667343

Findley, J.H., & Cooper, H.M. (1993) Locus of control and academic achievement: a literature review. Journal of Personality and Social Psychology, 44(2), 419-27, in Williams, M. & Burden, R.L. (1997). https://doi.org/10.1037/0022-3514.44.2.419

Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson Education Limited, 86–94, 177–180.

Lightbown, P. & Spada, N. (2013) How languages are learnt. Oxford: Oxford University Press, 77–92.

McKeachie W.J. (1951, 1999) McKeachie’s teaching tips. Belmont, CA: Wadsworth, Cengage Learning, in Weimer, M. (2008) Four teaching maxims that endure. Available at https://www.facultyfocus.com/articles/philosophy-of-teaching-four-teaching-maxims-that-endure/

Ur, P. (2016). Penny Ur’s 100 Teaching Tips. Cambridge: Cambridge University Press, 48–50.

Ur, P. (2012). A Course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 54–55, 272–282.

Prodromou, L. & Clandfield, L. (2007). Dealing with difficulties. Solutions, strategies and suggestions for successful teaching. Peaslake: Delta Publishing, 57–87.

Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. Cambridge: Cambridge University Press, 88–96, 199–223.

Seymour, D. &Popova, M. (2005) 700 classroom activities. London: Macmillan Education, 107

Sieglová, D. (2019) Konec školní nudy. Praha: Grada Publishing, 62-63

Telínová, A. & Crossen, G. (2013). English for medical professions 2. Plzeň: Západočeská Univerzita v Plzni, 11

Wenden, A, & Rubin, J. (1987) Learner strategies in language learning. London: Prentice Hall International, 23–29.

West, K. (2010). Inspired English teaching. A practical guide for teachers. New York: Continuum International Publishing Group, 16–17.

Williams, M. & Burden, R.L. (1997) Psychology for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 65–78, 101–103,121–127.

Metriky

0

Crossref logo

0


365

Views

190

PDF (angličtina) views