Učební styly ve výuce jazyků: přehled a vývoj v perspektivě celoživotního učení
Roč.8,č.2(2018)
Abstrakt
Klíčová slova:
učební styly; celoživotní učení; metodologie učení se jazykům; kognitivní psychologie
Článek byl napsán jako reakce na nedostatek systematických přehledových studií věnovaných učebním stylům v oblasti učení se jazykům. Autorka by ráda usnadnila čtenářům orientaci v problematice a podpořila informovanost o učebních stylech. Článek nově systematizuje modely učebních stylů do kategorií obecné a specificky vyvinuté pro učení se jazykům. Inovativně se také zabývá možností jejich změn či zachováním. Součástí textu je i přehled hlavních literárních odkazů zaměřených na učební styly. Autorka navrhuje faktory, které by měly být brány v potaz při volbě vhodného modelu. V univerzitních jazykových kurzech by měly být podporovány styly, které umožňují celoživotní rozšíření jazykové kompetence. Text je doplněn přehledem návrhů pro výzkum v oblasti metakognitivních faktorů a faktorů pro celoživotní učení se jazykům. Obojí spolu s přispěním kognitivní psychologie může vést ke vzniku nových modelů v oblasti učení se jazykům.
učební styly; celoživotní učení; metodologie učení se jazykům; kognitivní psychologie

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review