Lépe jedenkrát viděti než desetkrát slyšeti - vizualizace jako teoretický problém

č.3,4(2011)

Abstrakt
Žijeme v době informační exploze, která se opírá o masivní využití zpráv, údajů a dat jako neodmyslitelné podmínky rozvoje. Jejich sílící příval ve stále větší míře používá nonverbální formy komunikace cestou různých symbolů a znaků s cílem konkretizovat, doplňovat, komprimovat a zvýrazňovat verbální informace. Přitom si zejména pedagogové stále častěji uvědomují, že osvědčené výukové strategie akcentují význam vnímání, paměti a logického myšlení jsou konfrontovány s prudkým rozvojem poznatků a informací, vyžadující význam produktivního, hodnotícího a tvořivého myšlení. Vědní obory tak rozšiřují sféru svého zájmu a využívají intenzivněji poznatků hraničních vědních disciplín a pomocných vědních oborů.
Metriky

285

Views

92

PDF views