Surrealismus a české sochařství

č.3(2014)

Abstrakt
Ve všech úvodních textech k surrealismu u nás nacházíme poznámku, že rozhodujícím podnětem k jeho přijetí byla Spolkem výtvarných umělců Mánes v Praze uspořádaná mezinárodní výstava Poesie 1932. Navštívil ji tehdy, a to dokonce dvakrát, také Bohdan Lacina, který od roku 1931 studoval kreslení na Českém vysokém učení technickém v Brně. Při návratu z ní se setkal ve vlaku s Vincencem Makovským, který se vracel z pohřbu svého bratra. Diskutoval s ním o výstavě i o novém směru, surrealismu, z Oseku až do Brna. Makovský horoval pro obrazy Yvese Tanguyho, které označil za nejlepší z celé výstavy, z českého umění vysoce hodnotil dílo Josefa Šímy. Lacina neodolal a ukázal mu své kresby, které Makovského zaujaly.
Metriky

314

Views

764

PDF views