Volný čas jako prostor pro alternativní techniky sebevýchovy
Vol.14,No.4(2004)
The choice means of relaxation are the practice of breath, the relaxation in motion, the progressive muscular relaxation, the imagination, the meditation.
leisure time; relaxation; emotional intelligence; self-education
Brocket, S., Braun, G. Testy emocionální inteligence. 1. vyd. Praha: Ikar, 1997. ISBN 80-7202-149-4.
Goleman, D. Emoční inteligence. 1. vyd. Praha: Columbus, 1997. 348 s. ISBN 80-85928-48-5.
Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. Obecná pedagogika I. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1999. 232 s. ISBN 80-85783-20-7.
Nadeau, M. Relaxační hry s dětmi. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 136 s. ISBN 80-7178-712-4.
Relaxace. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2002. 224 s. ISBN 80-7200-613-4.
Rheinwaldová, E. Dejte sbohem distresu. 1. vyd. Praha: Scarabeus, 1995. 213 s. ISBN 80-85901-07-2.
Sak, P. Proměny české mládeže. 1. vyd. Praha: Petrklíč, 2000. 292 s. ISBN 80-7229-042-8.
Shapiro, L. E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 268 s. ISBN 80-7178-238-6.
Střelec, S., a kol. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. 1. vyd. Brno: Paido, 1998. 192 s. ISBN 80-85931-61-3.
Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno: Print-Typia, 2001. 195 s. ISBN 80-86384-00-4.
Wasserbauer, S., a kol. Výchova ke zdraví. 1. vyd. Praha: SZÚ, 1999. 48 s. ISBN 80-7071-129-9.
Webster-Doyle, T. Proč mě pořád někdo šikanuje. Praha: Pragma, 2002. 144 s. ISBN 80-7205-804-5.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2017 Iva Juráčková