In praise of the efforts to systematize educational knowledge: In praise of the efforts of professor Jan Průcha
Vol.25,No.1(2015)
Anderson, L. W. (1995). International encyclopedia of teaching and teacher education. Oxford: Pergamon.
Brezinka, W. (2001). Východiska k poznání výchovy: úvod k základům vědy o výchově, k filozofii výchovy a k praktické pedagogice. Brno: L. Marek.
Carnoy, M. (Ed.). (1995). International encyclopedia of economics of education. Oxford: Pergamon.
Corte, E., & Weinert, F. (Eds.). (1996). International encyclopedia of developmental and instructional psychology. Oxford: Pergamon.
Hallinan, M. T. (Ed.). (2000). Handbook of sociology of education. New York: Kluwer.
Husén, T., & Postlethwaite, T. N. (Eds.). (1985). International encyclopedia of education. Oxford: Pergamon.
Chlup, O., Kubálek, J., & Uher, J. (1938–1940). Pedagogická encyklopedie I–III. Brno: Novina.
Janík, T. (2010). Stav a výhledy českého pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace, 20(2), 5–22.
Kron, F. W. (1999). Wissenschaftstheorien für Pädagogen. Stuttgart: UTB.
Lindner, G. A. (1884). Enzyklopädisches Handbuch der Erziehungskunde mit besonderer Berücksichtigung des Volksschulwesens. Wien und Leipzig: Verlag von A. Pichler’s Wittwe und Sohn.
Peterson, P., Baker, E., & McGaw, B. (Eds.). (2010). International encyclopedia of education. Oxford: Elsevier.
Postlethwaite, T. N. (Ed.). (1995). International encyclopedia of national systems of education. Oxford: Pergamon.This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2015 Tomáš Janík