Ke školské problematice: Problém - kurikulum
Bd.13,Nr.3(2003)
stránku. Vyslovuje se ke vztahu osnov, standardů a základního učiva a z tohoto hlediska posuzuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Značnou pozornost věnuje základnímu kurikulu (Kerncurriculum, core-curriculum) a zdůrazňuje nutnost výzkumu kurikulární problematiky.
kurikulum; roviny kurikula; obsahová stránka kurikula; osnovy; standardy; základní učivo; Rámcový vzdělávací program; základní kurikulum
Becker, D. H. Empirische Befunde zum Kerncurriculum. In Böttcher, W ., Kalb, P. E. (ed.) Kemcurriculum. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2002, s. 84-122.
Blankertz, H. Theorien und Modelle der Didaktik. München: Juventa Verlag, 1972.
Böttcher, W ., Kalb, P.E. (ed.) Kerncurriculum. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2002.
Haarmann, D. Lernfelder, Wissen, Kompetenzen und Werte. In Böttcher, W ., Kalb, P. E. (ed.) Kemcurriculum. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2002, s. 124-151.
Chlup, O. Několik statí k základnímu učivu. Praha: SPN, 1958.
Kelly, A. V. The Curriculum Theory and Practice. London: Ports Mouth, 1989.
Klafki, W. Das pädagogische Problem des Elementaren und die Theorie der kategorialen Bildung. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 1964.
Lewy, A. The International Encyclopedia of Curriculum. Oxford: Pergamon Press, 1991.
Maňák, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Komenský, 2001, č. 3 /4 , s. 49-50.
Mullerová, L. Řízení kurikula. Ústí nad Labem: UJEP, 2000.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2002.
Robinsohn, S.B. Bildungsreform als Revision des Curriculum. Neuwied, 1967.
Sandfuchs, U. Unterrichtsinhalte anwählen und anordnen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 1987.
ŠIMČÁKOVÁ, Ľ. Poznámky k termínu „kurikulum“ . In ŠVEC, Š., a kol. Jazyk vied o výchove. Bratislava: FF UK, 2002, s. 55-63.
Walterová, E. Kurikulum - proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: MU, 1994.
Maňák, J. Problém - kurikulum. Pedagogická orientace 2003, č. 3, s. 62 až 69. ISSN 1211-4669.
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2017 Josef Maňák