Sociální nerovnosti v českém školním vzdělávání
Roč.16,č.1(2006)
V sociologii se problematika sociálních nerovností ve vzdělávání intenzivně zkoumá, zatímco v pedagogickém výzkumu je dosti opomíjena. Stať informuje o některých sociologických přístupech k této problematice v české a zahraniční vědě. Nejvíce pozornosti je věnováno práci brněnského sociologa Katrňáka (2004) o vzdělanostní mobilitě v rodinách dělníků a v rodinách vysokoškoláků. Tento originální kvalitativní výzkum sociologický je velmi užitečný svými poznatky i pro pedagogiku. Zároveň se ukazuje, že samotné sociologické nazírání vzdělanostních nerovností nevyčerpává komplexnost problematiky a vyžaduje propojení s aspekty pedagogickými a psychologickými.
sociální nerovnosti; přístup k vzdělávání; vzdělávací dráhy; vzdělanostní mobilita; autoreprodukce vzdělanostní úrovně; vzdělávání dělnických dětí
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society