Vzdelávanie ako riešenie vzťahu porozumenia, vysvetlenia a interpretácie
Roč.25,č.4(2015)
Albert, H. (1994). Kritik der reinen Hermeneutik. Das Antirealismus und das Problem des Verstehens. Tübingen: Mohr Siebeck Verlag.
Balon, J. (2007). Sociologická teorie. Praha: Slon
Blumer, H. (1969). Symbolic interactionism; Perspective and method. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
Cmorej, P., Černík, V., & Viceník, J. (2006). Sondy do dejín logiky a metodológie vied na Slovensku a v Čechách. Bratislava: Iris.
Černík, V. (1973). Problém zákona ako formy všeobecna. Filozofia, 27(5), 529–542.
Černík, V., & Viceník, J. (2005). Nomologické vysvetlenie a humanitná interpretácia. In V. Černík & J. Viceník (Eds.), Zákon, explanácia a interpretácia v spoločenských vedách (s. 143–179). Bratislava: Iris.
Fridmanova, N. (2005). Paul Ricœur: The Problem of interpretation and understanding. Filozofia, 60(3), 192–197.
Gavora, P., & Šrajerová, H. (2009). Porozumenie textu zisťované cloze-testom vo vzťahu k niektorým charakteristikám žiakov. Slovo o slove, 15, 199–207.
Habermas, J. (1969). Analytische Wissenschaftstheorie und Dialektik. Ein Nachtrag zur Kontroverse zwischen Popper und Adorno. In: T. W. Adorno & H. Albert, (Eds.), Der Positivismusstreit in der deutschen Soziologie (s. 155– 192). Berlin: Luchterhand.
Habermas, J. (1982). Zur logik der Sozialwissenschaften. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
Hans-Georg, G. (1960). Wahrheit und Methode. Grundzüge einer philosophischen Hermeneutik. Tübingen, 31972.
Keller, J., & Tvrdý, L. (2008). Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Slon.
Liessmann, K. P. (2006). Theorie der Unbildung: Die Irrtümer der Wissensgesellschaft. Wien: Zsolnay Verlag.
Liessmann, K. P. (2008). Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha: Academia.
Liessmann, K. P. (2014). Geisterstunde. Wien: Zsolnay Verlag.
Machů, E., & Kočvarová, I. (2013). Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Ondrejkovič, P., & Majerčíková, J. (2012). Vysvetlenie, porozumenie a interpretácia v spoločenskovednom výskume. Bratislava: Vydavateľstvo SAV VEDA.
Opp, K. D. (1976). Methodologie der Sozialwissenschaften. Einführung in Probleme ihrer Theorienbildung. Reinbek b. Hamburk: Rowohlt.
Ricœur, P. (1997). Teória interpretácie: Diskurz a prebytok významu. Bratislava: Archa.
Sedová, T. (2011). K niektorým aspektom interpretativizmu v sociálnom poznaní. Filozofia, 66(8), 769–781.
Śliwerski, B. (2013). Pedagogické smery modernizmu. Pedagogika.sk, 4(1), 55–67.
Timoracký, M. (2007). Vzdelanie pre život. Socio-kultúrny kontext vzdelávania. Dostupné z http://www.noveskolstvo.sk/upload/pdf/Studia_Priloha_Timoracky.pdf
Viceník, J. (1988). Spory o charakter metodológie vied. Bratislava: Pravda.
Winch, P. (2004). Idea sociální vědy a její vztah k filosofii. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Winkler, J., & Petrusek, M. (1997). Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum.Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2015 Peter Ondrejkovič