Obsahová analýza v pedagogickom výskume: Pohľad na jej súčasné podoby
Abstrakt
Bibliografická citace
Klíčová slova
Plný Text:
Reference
Adams, M., Walker, C., & O’Connell, P. (2011). Invisible or involved fathers? A content analysis of representations of parenting in young children’s picturebooks in the UK. Sex Roles, 65(3–4), 259–270. https://doi.org/10.1007/s11199-011-0011-8
Altheide, D. (1987). Ethnographic content analysis. Qualitative Sociology, 10(1), 65–77. https://doi.org/10.1007/BF00988269
Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. New York: Free Press.
Berelson, B., & Lazarsfeld, P. F. (1948). The analysis of communication content. Chicago: University of Chicago Press.
Berg, B. L. (1995). Qualitative research methods for the social sciences. Boston: Allyn and Bacon.
Brown, M. (2013). A content analysis of problematic behaviour in counselor education programs. Counselor Education and Supervision, 52(3), 179–192. https://doi.org/10.1002/j.1556-6978.2013.00036.x
Denzin, N. K. (1978). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. New York: McGraw-Hill.
Devi, N. B. (2009, May). Understanding the qualitative and quantitative methods in the context of context analysis. In qualitative and quantitative methods in libraries, International conference organised by International federation of library associations (s. 26–29).
Dvořáková, H. (2010). Obsahová analýza / formální obsahová analýza / kvantitativní obsahová analýza. Antropowebzin, (6)2, 95–99.
Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2007.04569.x
Forman, J., & Damschroder, L. (2008). Qualitative content analysis. In L. Jacoby & L. A. Siminoff (Eds.), Empirical methods for bioethics: A primer. Advances in bioethics (s. 39–62). Oxford: Elsevier Ltd.
Franzosi, R. (2007). Content analysis: Objective, systematic, and quantitative description of content. Dostupné z http://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=sk&user=I5SYOqoAAAAJ&citation_for_view=I5SYOqoAAAAJ:0EnyYjriUFMC
Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory. Strategies for qualitative research. Chicago: Aldin.
Guest, G., MacQueen, K. M., & Namey, E. E. (2012). Applied thematic analysis. Los Angeles: SAGE.
Hloušková, L. (2013). Informální učení v kariéře žen. Pedagogická orientace, 23(3), 342–363. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-3-342
Holsti, O. R. (1969). Content analysis for the social sciences and humanities. Reading: Addison-Wesley.
Hübelová, D. (2009). Výukové metody a styly učitelů zeměpisu: případové (video) studie. Pedagogická orientace, 19(3), 53–57.
Kostková, K. (2013). K rozvoji interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka. Pedagogická orientace, 23(1), 72–91. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-1-72
Krippendorff, K. (2004). Content analysis. An introduction to its methodology. Thousand Oaks: SAGE publications.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park: Sage publications.
Manganello, J., Franzini, A., & Jordan, A. (2008). Sampling television programs for content analysis of sex on TV: How many episodes are enough? Journal of Sex Research, 45(1), 9–16. https://doi.org/10.1080/00224490701629514
Mayring, P. (2000). Qualitative content analysis. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20. Dostupné z http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204
Mayring, P. (2014). Qualitative content analysis. Theoretical foundation, basic procedures and software solution. Klagenfurt. Dostupné z http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173
Moretti, F., van Vliet, L., Bensing, J., Deledda, G., Mazzi, M., Rimondini, M., … Fletcher, I. (2011). A standardized approach to qualitative content analysis of focus group discussions from different countries. Patient Education and Counseling, 82(3), 420–428. https://doi.org/10.1016/j.pec.2011.01.005
Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido.
Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. Thousand Oaks: Sage.
Neuendorf, K. A. (2011). Content analysis – a methodological primer for gender research. Sex Roles, 64(3–4), 276–289. https://doi.org/10.1007/s11199-010-9893-0
Novotný, P. (2007). Psaní napříč kvalitativním výzkumem. In R. Švaříček & K. Šeďová (Eds.), Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 248–258). Praha: Portál.
Popping, R. (2000). Computer-assisted text analysis. London: SAGE Publications.
Pravdová, B. (2013). Já jako učitelka: profesní sebepojetí studentky učitelství v posledním ročníku pregraduální přípravy. Pedagogická orientace, 23(2), 179–194. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-2-174
Richards, L. (2009). Handling qualitative data. Los Angeles: SAGE.
Roberts, C. W. (2009). Text analysis for the social sciences. New York: Routledge.
Shapiro, G., & Markoff, J. (2009). A matter of definition. In C. W. Roberts (Ed.), Text analysis for the social sciences (s. 9–31). New York: Routledge,
Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice. London: SAGE.
Strauss, A., & Corbinová, j. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Nakladatelství Albert.
Syslová, Z., & Najvarová, V. (2012). Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace, 22(4), 490–515. https://doi.org/10.5817/PedOr2012-4-490
Šeďová, K., & Švaříček, R. (2013). Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v pedagogickém výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478–510. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-4-478
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Technika audit kolegů. In R. Švaříček & K. Šeďová (Eds.), Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice (s. 62–75). Brno: Masarykova univerzita,
Vávrová, S., & Gavora, P. (2015). Comparison of self-regulation in children and adolescents in children's home and protective educational facility. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2524–2531.
Walsh, B. A., & Petty, K. (2007). Frequency of six early childhood education approaches: A 10-year content analysis of Early Childhood Education Journal. Early Childhood Education Journal, 34(5), 301–305. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0080-4
White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content analysis: A flexible methodology. Library Trends, 55(1), 22–45.
Crossref Cited-by (8)
1. PREPARATION TO OCCUPATION IN FRAMEWORK EDUCATIONAL PROGRAMS FOR PRE-SCHOOL EDUCATION AND IN THE EDUCATION OF CZECH KINDERGARTENS
Radmila BURKOVIČOVÁ
Journal of Technology and Information ročník: 12, číslo: 2, rok: 2021
https://doi.org/10.5507/jtie.2020.018
2. Charakteristiky dobré základní školy z pohledu rodičů
Jaroslava Simonová
Pedagogická orientace ročník: 27, číslo: 1, první strana: 136, rok: 2017
https://doi.org/10.5817/PedOr2017-1-136
3. Didaktické znalosti obsahu vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka. Vnímání profesních počátků v retrospektivě
Jana Jašková
ISBN 978-80-210-8547-3 rok: 2017
https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8547-2017
4. Temporary work inability and invalidity regarding the most frequent impairments of the motoric system - Economic impact on the Czech Republic
Miroslav Bosák, Monika Másilková
Kontakt ročník: 20, číslo: 3, první strana: e298, rok: 2018
https://doi.org/10.1016/j.kontakt.2018.08.005
5. The Palgrave Handbook of Global Social Work Education
Oldřich Chytil, Ivana Kowaliková
ISBN 978-3-030-39966-5 Chapter 58, první strana: 937, rok: 2020
https://doi.org/10.1007/978-3-030-39966-5_58
6. Chtějí zůstat nebo odejít?
Světlana Hanušová, Michaela Píšová, Tomáš Kohoutek, Eva Minaříková, Miroslav Janík, Tomáš Janík, Jan Mareš, Stanislav Ježek, Klára Uličná
ISBN 978-80-210-8922-8 rok: 2017
https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8922-2017
7. Family Therapy - New Intervention Programs and Researches
Eva Mydlíková
ISBN 978-1-78984-302-6 Chapter 6, rok: 2019
https://doi.org/10.5772/intechopen.85662
8. Klíčová témata a metody ve výzkumu soukromého doučování
Vít Šťastný
ORBIS SCHOLAE ročník: 10, číslo: 1, první strana: 35, rok: 2016
https://doi.org/10.14712/23363177.2016.13
Copyright (c) 2015 Peter Gavora

Tato práce je licencována pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.