K problému teorie a praxe v pedagogice
Roč.21,č.3(2011)
Příspěvek vychází z kritiky studujících učitelství, kteří se domáhají většího zastoupení praxe. Vztah teorie a praxe je starý, ale stále aktuální problém. Po vymezení pojmů se věnuje pozornost jeho filozofickému zázemí. Dále se sleduje vývoj a řešení vztahu teorie a praxe v dějinách pedagogiky a zvlášt’ se tato problematika analyzuje z hlediska pedagogické teorie. Na základě posouzení různých koncepcí se hodnotí spojení teorie a praxe v přípravě učitelů. V závěru je podán návrh na moderní pojetí profesionální přípravy učitelů.
teorie; praxe; filosofické aspekty vztahu teorie a praxe; pedagogická praxe; pedagogická teorie; příprava učitelů
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society