1. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol
Eva Nováková, Bohumil Novák
ISBN 978-80-210-9419-2 rok: 2019
https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9419-2019
2. Innovative Practice in Initial Professional Studies for Czech Pre-School Teachers
Barbora Loudová Stralczynská, Eva Koželuhová
EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING číslo: 2, první strana: 76, rok: 2022
https://doi.org/10.3280/exioa2-2022oa15079
3. Odklady povinné školní docházky v perspektivě učitelek mateřských škol
Jana Majerčíková
ORBIS SCHOLAE ročník: 2017, číslo: 1, první strana: 9, rok: 2018
https://doi.org/10.14712/23363177.2017.14
4. Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu
Veronika Rodová, Zora Syslová
Pedagogická orientace ročník: 31, číslo: 1, první strana: 35, rok: 2021
https://doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35
5. Preprimary education in Czech Republic, England and New Zealand
Ondřej Koželuh
e-Pedagogium ročník: 21, číslo: 3, první strana: 70, rok: 2021
https://doi.org/10.5507/epd.2021.025
6. The preschool teacher as a reflective practitioner
Zora Syslová
ISBN 978-80-210-9556-4 rok: 2019
https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9556-2019
7. Training of undergraduate preschool teachers in Montessori education in Slovakia and the Czech Republic
Matej Slovacek, Monika Minova
Research in Pedagogy ročník: 11, číslo: 1, první strana: 137, rok: 2021
https://doi.org/10.5937/IstrPed2101137S
8. The relation between reflection and the quality of a preschool teacher’s education performance
Zora Syslová
International Journal of Child Care and Education Policy ročník: 13, číslo: 1, rok: 2019
https://doi.org/10.1186/s40723-019-0060-y