Chyby ve výslovnosti češtiny u frankofonních studentů (čeština jako cizí jazyk, lingvodidaktická studie)
Roč.8,č.2(2018)
Abstrakt
Klíčová slova:
čeština jako cizı́ jazyk; čeština pro cizince; výslovnost; fonetika; francouzština; didaktika
Cı́lem předkládané studie1 je poukázat na lingvodidaktickou stránku problematiky
výslovnosti a zaměřit se na základě vlastnı́ho terénnı́ho výzkumu na nejčastějšı́ chyby ve
výslovnosti češtiny u frankofonnı́ch studentů. Studie je rozdělena na dvě části – teoretickou
a praktickou. Teoretická část obsahuje stručné pojednánı́ o postavenı́ fonetického plánu
ve výuce češtiny jako cizı́ho jazyka a zaměřuje se na hlavnı́rozdı́ly fonetického a fonologického
plánu češtiny a francouzštiny. Praktická část se věnuje dı́lčı́ analýze segmentálnı́
roviny konkrétnı́ch audio nahrávek. Jedná se o kombinovaný výzkum, použı́váme metody
kvantitativnı́a kvalitativnı́analýzy.
výslovnosti a zaměřit se na základě vlastnı́ho terénnı́ho výzkumu na nejčastějšı́ chyby ve
výslovnosti češtiny u frankofonnı́ch studentů. Studie je rozdělena na dvě části – teoretickou
a praktickou. Teoretická část obsahuje stručné pojednánı́ o postavenı́ fonetického plánu
ve výuce češtiny jako cizı́ho jazyka a zaměřuje se na hlavnı́rozdı́ly fonetického a fonologického
plánu češtiny a francouzštiny. Praktická část se věnuje dı́lčı́ analýze segmentálnı́
roviny konkrétnı́ch audio nahrávek. Jedná se o kombinovaný výzkum, použı́váme metody
kvantitativnı́a kvalitativnı́analýzy.
čeština jako cizı́ jazyk; čeština pro cizince; výslovnost; fonetika; francouzština; didaktika
Copyright © 2019 Pavla Poláchová